Czym wyróżnia się marketing 360° i co dla Twojej marki może zrobić dobra agencja marketingowa?

Strategie marketingowe tworzone i realizowane zgodnie z zasadami marketingu 360 pozwalają dokładnie planować i koordynować działania na wielu płaszczyznach. Dzięki kompleksowemu i rozsądnemu wykorzystaniu różnych narzędzi marketingowych oraz kanałów komunikacji możesz wyróżnić swoja markę na tle konkurencji i nakłonić potencjalnych konsumentów do skorzystania z Twoich usług czy zakupu Twoich produktów. Sprawdź, na czym polega marketing 360° i jakie są kompetencje agencji marketingowej działającej w duchu 360 Degree Marketing.

Na czym polega marketing 360°?

Jednym z głównych założeń marketingu 360° jest dywersyfikacja działań marketingowych w obrębie jednej strategii i kierowanie przekazów reklamowych do skrupulatnie dobranej grupy docelowej, przy pomocy odpowiednio dopasowanych narzędzi marketingowych, za pośrednictwem stosownych kanałów komunikacji. Inaczej rzecz ujmując, chodzi o to, by dowiedzieć się wszystkiego, co istotne o marce, poznać i dokładnie sprecyzować grupę docelową, a potem stworzyć celne przekazy reklamowe i nadać je do odbiorcy w podobnym czasie np. za pośrednictwem maila, wyszukiwarki, mediów społecznościowych czy wybranych witryn. Przekaz reklamowy powinien docierać do odbiorcy z różnych stron, ale jednocześnie nie może trafiać do niego zewsząd, ponieważ to mogłoby przynieść skutek odwrotny do zamierzonego i zirytować potencjalnego klienta, zamiast go zachęcić.

W marketingu 360° wykorzystuje się różne narzędzia, którymi są m.in.:

  • Strony internetowe (ich tworzenie, optymalizacja i pozycjonowanie) oraz marketing w wyszukiwarkach,
  • Reklamy internetowe, np. Google Ads,
  • Direct Marketing, czyli bezpośrednie działania kierowane do użytkowników za pomocą maila czy rozmowy telefonicznej,
  • Social Media Marketing – promocja marki w mediach społecznościowych, budowanie zaangażowanej społeczności, promowanie produktów i usług, nawiązywanie relacji z odbiorcami.

Dodatkowymi działaniami w ramach marketingu 360° mogą być także inne formy promocji, zarówno online, jak i offline, a w tym: eventy firmowe, materiały poligraficzne, działania PR-owe czy nieszablonowe działania marketingowe, czyli tzw. ambient marketing.

Jakie są kompetencje agencji marketingu 360°?

Na przykładzie agencji marketingowej AdCookie (o której więcej informacji znajdziesz na stronie: https://adcookie.pl/) przyjrzyjmy się bliżej kompetencjom firm marketingowych. Do zadań specjalistów z tej branży należy m.in.:

  • projektowanie, testowanie i wdrażanie stron www,
  • pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach (a także jej ich optymalizacja i audyty),
  • prowadzenie kampanii reklamowych Google Ads, Facebook Ads, Native Ads,
  • działania z zakresu e-mail marketingu czy remarketingu,
  • działania z zakresu content marketingu (które polegają m.in. na prowadzeniu profili w mediach społecznościowych, optymalizacji treści czy prowadzeniu blogów firmowych),
  • przygotowywania kreacji statycznych, mailingowych czy dynamicznych oraz tworzenia ilustracji, animacji i grafik.

Agencja marketingowa, która specjalizuje się w marketingu 360°, spośród dostępnych narzędzi i kanałów komunikacji wybierze takie, które będą najbardziej pasowały do strategii promocyjnej marki czy promowanego produktu lub usługi. Nie chodzi bowiem o to, by wykorzystywać wszystkie narzędzia, a o to, by umiejętnie dobrać działania i uzyskać efekt synergii, a tym samym zwiększyć skuteczność podejmowanych działań. Aby tak mogło się stać, konieczne jest nieustanne monitorowanie zachowań konsumentów, śledzenie reakcji na dane przekazy, a także analizowanie dotychczasowych efektów. Niezbędne jest również dogłębne poznanie zarówno samej marki, jak i jej potencjalnych odbiorców. Wszystko po to, by stworzyć komunikaty reklamowe, pasujące do zainteresowań i gustów konsumentów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *