Marketing niejedno ma imię. Nietrudno znaleźć wiele rozwiązań, które mogą okazać się skuteczne i pomocne podczas pozyskiwania nowych klientów. Jedną z nadal popularnych metod jest buzz marketing, czyli tak zwany marketing szeptany.
Czym jest marketing szeptany?
Buzz marketing w tej chwili wydaje się dość kontrowersyjną metodą pozyskiwania klientów i zwiększania ich świadomości wobec marki. Jednak z samego założenia marketing szeptany to naprawdę doskonała idea. Czym jest buzz marketing? To zbiór technik, które mają nakłonić konsumentów do rozmowy o marce i produkcie. W idealnym świecie oczywiście taka forma marketingu generuje pozytywne opinie i sprawia, że marka odbierana jest pozytywnie, a produkt staje się z czasem coraz bardziej popularny.
To co jest złego w marketingu szeptanym?
Marketing szeptany jest w tej chwili traktowany jako jeden wielki przekręt. Wiele marek sprowadza go do kupowania opinii i głosów w Internecie, by produkt stał się pożądany, nawet jeśli nie idą za nim żadne wartości. To wypaczenie idei buzz marketingu, jednak niestety takim działaniom przyglądamy się przez cały czas. W szeptance nie chodzi o kupowanie głosów – to nieetyczne i nieopłacalne. Produkt musi bronić się sam, a kupowanie pozytywnych opinii nigdy nie będzie w stanie zastąpić prawdziwych reakcji konsumentów.
Jak powinien wyglądać marketing szeptany?
Buzz marketing to wiele metod pod jedną nazwą. Marki mogą wprowadzać te działania marketingowe na wiele sposobów. Należy przy tym jednak pamiętać, iż szeptanka powinna stanowić nieodłączny element wprowadzania produktu na rynek. W ten sposób marka może relatywnie szybko wpłynąć na opinie konsumentów. Jak? Jedną z metod prowadzenia szeptanki jest real time marketing. To sposób na zaistnienie marki w umyśle potencjalnych klientów poprzez wywołanie burzy komentarzy w social mediach. Nie tak łatwo jest operować tym rodzajem marketingu, jednak to wykonalne. Śledź informacje na temat swojego produktu i marki, a następnie po prostu reaguj i twórz buzz.
Buzz marketing to nie tylko kupowanie głosów. Co więcej – nigdy nie powinno o to chodzić. Jak wywołać szum wokół marki? Istnieje na to wiele sposobów. Zadaniem marketerów jest ich znalezienie i wykorzystanie.