Czym zajmują się specjaliści SEO?

Dla wielu osób termin „pozycjonowanie” brzmi egzotycznie i nieznajomo, w praktyce jednak jest najważniejszym działaniem w internetowym marketingu. Doskonale muszą go znać przede wszystkim przedsiębiorcy, którzy w sieci ulokowali swoje centrum dochodu i chcą nawiązać wyrównaną walkę z największymi koncernami sprzedającymi towar lub usługi w sieci. Proces ten realizują specjaliści SEO, którzy pracują głównie z agencjach interaktywnych zajmujących się szeroko pojętym procesem pozycjonowania. Czym w ogóle ono jest? Jest to proces, który polega na poprawie pozycji wybranej witryny w wyszukiwarce Google i cechuje się niezwykle dużym skomplikowaniem, dlatego większość przedsiębiorców powierza go najlepszym agencjom SEO na rynku. Każda ogólnodostępna witryna ma swoją ocenę, która jest nadawana przez algorytm Google. To właśnie ona definiuje pozycję, którą zajmuje wybrana strona WWW na tle innych. Internauci z reguły zaglądają podczas przeszukiwania sieci na maksymalnie trzecią stronę listingu, lecz większość z nich znajduje odpowiedź na swoje pytanie nie dalej niż na stronie pierwszej. Co to oznacza? Że warto się na niej znaleźć.

Pozycjonowanie – działanie niezbędne w sieci internetowej

Pozycjonowanie jest najważniejszym działaniem w sieci, lecz przy tym także zdecydowanie najbardziej wymagającym. Dzieli się na trzy etapy, dzięki którym cała praca przebiega w przemyślany sposób. Współpracę z reguły rozpoczyna audyt, który przeprowadzają najlepsi specjaliści SEO na rynku. Muszą oni ocenić w zasadzie każdy parametr dotyczący wybranej witryny, w tym jej działanie, liczbę błędów, przekierowań czy problematycznych wtyczek, które ograniczają jej funkcjonalność. Wykonanie audytu umożliwia także zaplanowanie całej strategii oraz przekazanie klientowi ostatecznej ceny za pozycję bądź wysokość miesięcznego abonamentu.

W kolejnych etapach (on-site i off-site) należy zmodyfikować cały kod źródłowy, aby spełnił wszelkie oczekiwania witryny Google. Proces ten jest zdecydowanie najdłuższy – może zająć nawet wiele tygodni lub miesięcy codziennej, żmudnej pracy. W ostatecznym kroku niezbędne okaże się także pozyskanie dużej liczby backlinków, które należy zamieścić na domenach z dobrą historią w Google.

Jakimi innymi działaniami warto uzupełnić pozycjonowanie?

Specjaliści SEO zawsze podczas swoich działań wykorzystują wszelkie możliwości poprawy ich efektywności. Podstawą jest połączenie pozycjonowania z innymi działaniami marketingowymi, wśród których warto wymienić przede wszystkim artykuły sponsorowane. Mają one dwie zalety. Pierwszą jest nagły napływ dużej liczby użytkowników z wybranej witryny, a drugą pozytywny wpływ na pozycjonowanie. Dobrym wyborem są także reklamy displayowe, a także mailing oraz newsletter. Wiele osób wykorzystuje także reklamę w mediach społecznościowych, które obecnie cechują się na rynku wśród internautów największą popularnością.

Bardzo istotne jest jednak to, aby całe działanie przekazać w ręce odpowiedzialnej agencji interaktywnej SEO, która będzie w stanie je przeprowadzić zgodnie ze sztuką i wymogami algorytmu Google.

Zdjęcie: pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *